Katalog

    Naziv:

    Akustik/akustičarka za slušne pripomočke

    Status:

    Objava

    Datum objave sklepa ministra:

    5.7.2024

    Predhodniki:

    Klasius-P16:

    Medicinska diagnostična in terapevtska tehnologija (0914)

    Klasius-SRV:

    Peta raven: Izidi, certifikatni sistem NPK (25000)

    Raven kvalifikacije:

    SOK 5, EOK 4


    1. Ime in koda kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti

    Akustik/akustičarka za slušne pripomočke (2748274011)

    2. Potrebna strokovna znanja in spretnosti in posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati oseba, ki želi pridobiti poklicno kvalifikacijo

    2.1. Strokovna znanja in spretnosti

    Glej poklicni standard Akustik/akustičarka za slušne pripomočke 27482740 in točko 11 tega kataloga.

    2.2. Posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati oseba, ki želi pridobiti poklicno kvalifikacijo

    • Izobrazba najmanj na ravni SOK 4 in najmanj eno leto delovnih izkušenj na področju dela akustika za slušne pripomočke, kar kandidat/kandidatka dokazuje z verodostojnimi listinami, iz katerih sta razvidna čas in vsebina opravljenega dela (na primer referenčna pisma, poročila o opravljenem delu s podpisom odgovorne osebe, pogodbe, dokazilo o študentskem delu, izjave itd.).

    3. Povezanost s programi za pridobitev izobrazbe


    4. Načini preverjanja strokovnih znanj in spretnosti

    4.1. POTRJEVANJE

    V postopku svetovanja kandidat pripravi osebno zbirno mapo, ki jo komisija ovrednoti, in če je kandidat v njej predložil verodostojna, veljavna in ustrezna dokazila o znanjih, spretnostih in kompetencah iz poklicnega standarda, lahko komisija:

    • prizna znanja in spretnosti poklicnega standarda v celoti,
    • prizna znanja in spretnosti poklicnega standarda delno in določi tista znanja, spretnosti in kompetence, ki jih bo preverjala,
    • ne prizna nobenih znanj in spretnosti poklicnega standarda, ker kandidat ne dokazuje nobenih znanj, spretnosti in kompetenc iz poklicnega standarda, in bo preverjala smiselno celotni poklicni standard.

    4.2. NAČINI PREVERJANJA STROKOVNIH ZNANJ IN SPRETNOSTI

    Praktično preverjanje z zagovorom.

    Če želi kandidat preverjanje opravljati s svojimi pripomočki, z materiali in opremo, mora le-te prinesti s seboj. Pripomočki/materiali morajo biti certificirani in dovoljeni za uporabo skladno z veljavnimi predpisi.






    5. Merila preverjanja

    Merila ocenjevanja: 

    Področje ocenjevanja

    Merila ocenjevanja

    Delež (%)

    Načrtovanje

    -          načrtovanje in priprava na izvedbo naloge/storitve (priprava sebe, delovnega prostora, pripomočkov/proizvodov in aparatov)

    10

    Izvedba

    -          pravilna uporabnikova anamneza, strokovnost uporabnikove priprave na storitev in strokovnost razgovora z uporabnikom

    -          kakovost izvedbe storitve (preverjanje sluha, odtis ušesa, nastavitev aparata)

    -          spremljanje uporabnikovega počutja/vedenja

    60

    Zagovor

    -          razumljiva, sistematična in strokovna predstavitev naloge oziroma suvereni odgovori na naključno postavljena vprašanja v zvezi z nalogo

    30

    Izločilna merila:

    Ni izločilnih meril.



    6. Poklic oziroma sklopi zadolžitev v okviru poklica, ki jih je mogoče opravljati po pridobljeni poklicni kvalifikaciji in koda


    7. Raven zahtevnosti dela

    (V)

    8. Prilagoditve za osebe s posebnimi potrebami

    Osebam s posebnimi potrebami se lahko prilagodijo oblike in trajanje preverjanja ter sestava komisij za preverjanje in potrjevanje poklicnih kvalifikacij. Podrobnejši opis prej navedenih prilagoditev je naveden v pravilniku, ki ureja način izvajanja mature za kandidate s posebnimi potrebami.

    9. Materialni in kadrovski pogoji, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci postopkov za ugotavljanje in potrjevanje poklicnih kvalifikacij

    9.1. Materialni pogoji

    Izvajalci postopkov ugotavljanja in potrjevanja poklicnih kvalifikacij morajo zagotavljati informiranje in svetovanje kandidatom z usposobljenim svetovalcem.

    • ustrezno osvetljen prostor
    • avdiometer
    • glasbene vilice (128 ali 256 Hz)
    • primeri zdravniških izvidov (10–15 različnih ORL-zdravniških izvidov)
    • otoskop
    • stetoclip
    • razkužilo za roke, prostor, opremo
    • model ušesa za odvzem odtisa
    • šprica za odvzem odtisa
    • pištola za odvzem odtisa
    • odtisna masa
    • kartuše z odtisno maso
     
    • računalnik (za nastavljanje aparata)
    • programator/vmesnik za slušni aparat
    • baterije za slušne pripomočke
    • modeli različnih slušnih pripomočkov
    • primeri osnovnih slušnih aparatov s pripadajočo programsko opremo za nastavljanje aparata

    • primeri odtisov ušes (10–15 različnih vzorcev)
    • Frequency modulation sistem (FM-sistem)

    9.2. Kadrovski pogoji

    Licenco za člana komisije za preverjanje in potrjevanje nacionalne poklicne kvalifikacije lahko pridobi, kdor izpolnjuje predpisane pogoje z Zakonom, ki ureja nacionalne poklicne kvalifikacije .

    Komisijo sestavljajo trije člani, od katerih:

    • en član ima izobrazbo najmanj na ravni SOK 8 s področja medicine in specializacijo otorinolaringologije in 5 let delovnih izkušenj na področju otorinolaringologije, kar dokazuje z verodostojnimi listinami, iz katerih sta razvidna čas in vsebina opravljenega dela (na primer referenčna pisma, poročila o opravljenem delu s podpisom odgovorne osebe, pogodbe, dokazilo o študentskem delu itd.).  in
    • en član ima izobrazbo najmanj na ravni SOK 5 in 5 let delovnih izkušenj kot slušni akustik za slušne pripomočke ali pridobljen NPK-Akustik/akustičarka za slušne pripomočke in 5 let delovnih izkušenj kot akustik za slušne pripomočke, kar dokazuje z verodostojnimi listinami, iz katerih sta razvidna čas in vsebina opravljenega dela (na primer referenčna pisma, poročila o opravljenem delu s podpisom odgovorne osebe, pogodbe, dokazilo o študentskem delu, izjave itd.) in
    • en član ima izobrazbo najmanj na ravni SOK 5 in najmanj 5 let delovnih izkušenj kot akustik za slušne pripomočke ali 5 let delovnih izkušenj na področju strokovnega delovanja na področju slušnih pripomočkov, kar dokazuje z verodostojnimi listinami, iz katerih sta razvidna čas in vsebina opravljenega dela (na primer referenčna pisma, poročila o opravljenem delu s podpisom odgovorne osebe, pogodbe, dokazilo o študentskem delu, izjave itd.).



    10. Časovna veljavnost izdanih certifikatov

    Ni časovne omejitve.

    11. Standardi strokovnih znanj in spretnosti

    Ključna dela Znanja in spretnosti Naloge za preverjanje
    pripravi uporabnika na postopek izdaje slušnega pripomočka
    • seznani uporabnika s postopkom izdaje slušnega pripomočka
    • razume in upošteva ovire oseb s slušno okvaro
    • upošteva življenjske okoliščine, uporabnikove želje glede sluha in individualne slušne situacije
    • prebere in razume zdravniški izvid in naročilnico za medicinsko-tehnični pripomoček
    • upošteva naročilnico skladno s pravili Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenija (v nadaljevanju ZZZS)
    • opravi in analizira rezultate testov s slušnimi pripomočki
    • upošteva uporabnikovo starost in splošno stanje in funkcioniranje
    • upošteva uporabnikovo slušno okvaro in dosedanjo uporabo slušnih pripomočkov
    • določi cilje in namene nastavljanja slušnih pripomočkov
    • razume in predstavi okoliščine za ponovni obisk akustika
    • opozori na morebitne težave pri uporabi slušnega pripomočka
    • definira in usmerja pričakovanja uporabnika, svojcev in skrbnikov za izboljšano komunikacijo
    • pozna zakonodajo s področja pravic in vključevanja invalidov ter medicinsko-tehničnih pripomočkov
    Pripravi sebe in delovno mesto:

    • načrtuje in se pripravi na delo
    • izkaže poznavanje standardov osebne urejenosti in higiensko-epidemiološke standarde in smernice
    • prebere in upošteva zdravniški izvid in naročilnico
    • pojasni stanje sluha na izvidu
    • ravna skladno s predpisi varovanja in zdravja pri delu ter požarne varnosti

    Izvede simuliran pogovor z uporabnikom:

    • načrtuje in se pripravi na pogovor z uporabnikom
    • posvetuje se z uporabnikom in opravi kratko anamnezo za namen izdaje slušnega aparata
    • utemelji pomen upoštevanja uporabnikovih želja, življenjskih okoliščin in individualne slušne situacije
    • pojasni, katere rešitve v obliki dodatnih slušnih pripomočkov bi bile primerne za uporabnika
    • seznani uporabnika s pravicami Zavoda za zdravstveno zavarovanje
    • seznani uporabnika s postopkom testiranja slušnih aparatov
    • spoštljivo komunicira z uporabnikom, ga opozarja na morebitne težave
    • uporablja strokovno terminologijo ter jo prilagodi uporabnikovemu razumevanju
    • pojasni pomen delovanja skladno z načeli trajnosti
    Pojasni postopek pospravljanja in razkuževanja opreme:

    • načrtuje in se pripravi na izvedbo
    • utemelji pomen čistega delovnega okolja in pojasni postopek razkuževanja opreme
    izvede postopek izbire slušnega pripomočka
    • opravi pregled zunanjega ušesa (omejena otoskopija)
    • preveri in upošteva zdravstveno stanje ušesa
    • pozna varnostne protokole med otoskopijo
    • preveri stanje ušesa za namen preverjanja sluha
    • prepoznava osnovne anatomske strukture in prepoznava nepravilnosti
    • pozna osnovna merila za uspešno nadaljevanje postopka
    • pripravi uporabnika na meritev sluha
    • izvede preverjanje sluha z glasbenimi vilicami
    • upošteva rezultate timpanometrije
    • upošteva rezultate meritev sluha po zračni poti
    • upošteva rezultate meritev sluha po kostni poti
    • pozna različne vrste, tipov in modelov slušnih pripomočkov
    • pozna različno programsko in strojno opremo za delo s slušnimi pripomočki
    • razume osnovne elektroakustične in fizikalne lastnosti slušnih pripomočkov in pozna dodatne funkcije slušnega pripomočka, kot so na primer: Speech enhancement, Noise reduction, Feedback Manager …
    • izbere model slušnega pripomočka na podlagi predpisane naročilnice
    • oceni potrebo po dodatnih tehničnih pripomočkov, primernih za uporabnika
    Izvede simuliran postopek priprave na preverjanje sluha:

    • prikaže/pojasni način priprave na otoskopijo
    • umije in si razkuži roke ter razloži pomen upoštevanja standardov s področja higiensko-sanitarnih predpisov pri svojem delu
    • prikaže pripravo uporabnika na preverjanje sluha
    • upošteva in spremlja uporabnikovo počutje in vedenje
    • pogleda v uporabnikovo uho in razloži, ali je stanje ušesa primerno za izvedbo preverjanja sluha
    • spoštljivo komunicira z uporabnikom in upošteva posebnosti pri komunikaciji z osebami s primanjkljaji
    • prikaže način priprave uporabnika na meritev sluha
    • ravna skladno s predpisi varovanja in zdravja pri delu ter požarni varnosti
    Izvede postopek meritve sluha:

    • pripravi se na izvedbo naloge
    • prikaže izvedbo meritve sluha s pomočjo avdiometra

    Utemelji izbor slušnega pripomočka:
     
    • načrtuje in se pripravi na izvedbo naloge
    • prebere zdravniški izvid (po izboru komisije)
    • prikaže posvetovanje z uporabnikom o pričakovanjih in možnostih
    • pojasni način in pomen spremljanja uporabnikovega vedenja in počutja
    • spoštljivo komunicira z uporabnikom in upošteva posebnosti pri komunikaciji z osebami s primanjkljaji
    • utemelji izbiro modela slušnega pripomočka in morebitne dodatke (pripomočki k aparatu ipd.)
    • pojasni pomen delovanja skladno z načeli trajnosti
    Določi slušne pripomočke:

    • pripravi se na izvedbo naloge
    • prebere izvid
    • utemelji izbiro modela slušnega pripomočka in morebitne dodatke (pripomočki k aparatu ipd.)
    izbere ušesni vložek ali druge akustične vložke in odvzame odtis ušesa
    • preveri fizične lastnosti in posebnosti zunanjega ušesa
    • določi obliko ustreznega ušesnega vložka glede na tip in omejitve  izbranega slušnega pripomočka  
    • pripravi delovne pripomočke in uporabnika za odvzem odtisa
    • preveri stanje ušesa za namen odvzema odtisa
    • namesti zaščitno peno za zaščito srednjega dela ušesa
    • vbrizga odtisno maso z uporabo ustreznega pripomočka za vnos mase v uho
    • izvleče odtis
    • pregleda ustreznost odtisa
    • preveri stanje ušesa po odvzemu odtisa
    • pripravi odtis za nadaljnjo obdelavo ali skeniranje
    Izvede postopek priprave na odtis ušesa (na modelu ušesa za odvzem odtisa):

    • načrtuje in se pripravi na izvedbo naloge
    • umije in si razkuži roke ter razloži pomen upoštevanja standardov s področja higiensko-sanitarnih predpisov pri svojem delu
    • simulira pripravo uporabnika na odvzem odtisa
    • pogleda v uho (model ušesa)
    • pojasni način in pomen spremljanja uporabnikovega vedenja in počutja
    • oceni ustreznost ušesa za odvzem odtisa
    • utemelji pomen spoštljive komunikacije z uporabnikom in upoštevanja posebnosti pri komunikaciji z osebami s primanjkljaji

    Izvede postopek odtisa ušesa (na modelu):

    • načrtuje in se pripravi na izvedbo naloge
    • prikaže namestitev zaščitne pene
    • pojasni način in pomen spremljanja uporabnikovega vedenja in počutja
    • vbrizga odtisno maso v model ušesa
    • prikaže pravilno odstranitev odtisa iz ušesa
    • preveri stanje ušesa po odvzemu odtisa z otoskopom
    • utemelji ustreznost odtisa ušesa za nadaljnje delo
    • utemelji pomen spoštljive komunikacije z uporabnikom in upoštevanja posebnosti pri komunikaciji z osebami s primanjkljaji
    • ravna skladno s predpisi varovanja in zdravja pri delu ter požarni varnosti

    Analizira odtise:

    • pripravi se na izvedbo naloge
    • utemelji ustreznost predstavljenih odtisov ušesa
    izbere protokol za preverjanje in nastavitev slušnih pripomočkov in drugih naprav
    • preveri in potrdi fizične in akustične integritete slušnih pripomočkov (uporaba testbox-a)
    • razume postopke in namen preverjanja delovanja slušnega pripomočka v simulatorjih sluha (npr.: Knowles Electronics Manikin for Acoustic Research - KEMAR, Verifit, Audioscan …)
    • upošteva ustreznost lege slušnega pripomočka v/na pacientovo uho
    • preveri ustreznost ušesnega vložka in morebitnega piskanja
    • izbere ustrezno programsko opremo za nastavljanje slušnega aparata kot na primer: Network of Audiology and Hearing Aid Services – NOAH ali Oticon's Audiological Information System ?Oasis

    Izvede namestitev slušnega pripomočka na/v model ušesa ali v uporabnikovo uho (po izboru komisije):

    • načrtuje in se pripravi na izvedbo naloge
    • umije se in si razkuži roke ter razloži pomen upoštevanja standardov s področja higiensko-sanitarnih predpisov pri svojem delu
    • preveri delovanje slušnega pripomočka (stetoclip)
    • preveri lego ušesnega vložka
    • preveri lego slušnega pripomočka na/v ušesu
    • sestavi slušni pripomoček, ušesni vložek in cevko/slušalko ustrezne dolžine ter slušni pripomoček namesti na/v uho
    • preveri, če prihaja do »feedback-a« (povratnega piskanja) na slušnem pripomočku
    • pojasni način in pomen spremljanja uporabnikovega vedenja in počutja
    • utemelji pomen spoštljive komunikacije z uporabnikom in upoštevanja posebnosti pri komunikaciji z osebami s primanjkljaji
    • ravna skladno s predpisi varovanja in zdravja pri delu ter požarni varnosti

    Izvede predstavitev postopka namestitve slušnega aparata na/v uporabnikovo uho (simulacija – igra vlog):

    • načrtuje in se pripravi na izvedbo naloge
    • predstavi posamezne dele slušnega pripomočka
    • predstavi način menjave baterije ali polnjenja slušnega pripomočka
    • predstavi način čiščenja in vzdrževanja slušnega pripomočka
    • pojasni način in pomen spremljanja uporabnikovega vedenja in počutja
    • utemelji pomen spoštljive komunikacije z uporabnikom in upoštevanja posebnosti pri komunikaciji z osebami s primanjkljaji
    Izvede nastavitev slušnega aparata
    • pozna metode za preverjanje nastavljanja glede na uporabnika (preslikava govora, Real Ear Measurement – REM …)
    • razume razlike med preskriptivnimi nastavitvenimi formulami za ojačanje zvoka kot na primer: Desired Sensation Level - DSL, National Acoustic Laboratories - NAL …
    • oceni fizične in akustične integritete slušnih aparatov
    • določi parametre slušnega pripomočka (ojačanje, funkcije, programi, povezljivost itd.)
    • izvede programiranje in nastavljanje slušnih aparatov
    • razume rezultate nastavitev slušnih aparatov in jih pojasni uporabniku
    Izvede nastavitev slušnega aparata:

    • načrtuje in se pripravi na izvedbo naloge
    • preveri delovanje slušnega aparata (stetoclip)
    • priključi slušni aparat na računalnik
    • odpre program za nastavljanje
    • določi preskriptivno formulo za ojačanje
    • nastavi in prilagodi aparat uporabniku glede na njegovo izgubo sluha
    • pojasni način in pomen spremljanja uporabnikovega vedenja in počutja
    • pojasni nastavitve aparata uporabniku
    • utemelji pomen spoštljive komunikacije z uporabnikom in upoštevanja posebnosti pri komunikaciji z osebami s primanjkljaji
    • deluje skladno z načeli trajnosti ter varovanja zdravja in okolja


    Demonstrira uporabo FM-sistema za poslušanje na daljavo ali zvočnega sistema:

    • načrtuje in se pripravi na izvedbo naloge
    • poveže FM-sistem s slušnim pripomočkom
    • prikaže uporabo mikrofona za poslušanje v različnih situacijah (predavatelj, zvočni medij)

    Utemelji možnosti odpravljanja težav pri nastavitvah slušnega aparata kot npr. pri:
    • težavah z razumljivostjo
    • kakovosti zvoka
    • povratnem piskanju (»feedback«)
    • glasnosti
    • glasbi
    • poslušanju v hrupu
    • lastnem glasu

    ocenjuje nastavitev slušnih pripomočkov in uporabniku predstavi uporabo slušnega pripomočka

    • uporabniku predstavi način uporabe slušnega pripomočka
    • pripravi uporabnika na testiranje
    • izbere in izvede postopek govornega testa (test poslušanja oz. razumevanja v tišini ali v hrupu na primerni jakosti stimulusa) in testa s toni
    • evalvira rezultat govornega testa in testa s toni in ga upošteva pri nadaljnjih nastavitvah slušnega aparata
    • predstavi rezultate testa uporabniku
    • spodbudi uporabnika na samotestiranje
    • pozna načine ugotavljanja uporabnikovega zadovoljstva poslušanja z aparatom vključno z vprašalnikom za samotestiranje
    • išče druge načine testiranja preko drugih zaznavnih poti (npr.: druge metode testiranja, upošteva priporočila svojcev, spremljevalcev, telefoniranje brez dodatnih nastavitev …)
    • vodi dnevnik in razume pomen vodenja evidenc nastavitev in uporabe slušnih pripomočkov pri uporabniku
    Oceni ustreznosti nastavljenega slušnega pripomočka:

    • pripravi se na izvedbo naloge
    • pripravi uporabnika na govorni test
    • pojasni izvedbo govornega testa
    • interpretira rezultat govornega testa
    predlaga načine privajanja na slušni pripomoček
    • pozna učinkovite načine komuniciranja z uporabnikom
    • predstavi načine privajanja na slušni pripomoček
    • izvede postopek začetnega navajanja na slušni pripomoček pri odraslih uporabnikih
    • pozna ustanove, ki izvajajo slušno in govorno rehabilitacijo za potrebe nadaljnje rehabilitacije in z njimi seznani uporabnika
    • spodbuja uporabnika k rednemu nošenju slušnega pripomočka
    • spodbuja uporabnika k predpisanim zdravniškim kontrolam in letnemu servisu slušnega pripomočka
    Predlaga uporabniku glede možnosti slušne rehabilitacije:

    • pojasni uporabniku potek privajanja na poslušanje s SA
    • utemelji pomen spodbujanja uporabnika k samotestiranju in vodenju dnevnika
    • svetuje glede nadaljnjega privajanja na slušni pripomoček in ga po potrebi seznani z ustanovami za slušno in govorno rehabilitacijo
    • uporabnika seznani s pravicami, povezanih z izgubo sluha, ki mu pripadajo po veljavni (področni) zakonodaji (Pravilnik ZZZS o slušnih aparatih; ZIMI; Zakon o uporabi SZJ; Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, Zakon o osebni asistenci …)
    uporablja protokole za vzdrževanje slušnih pripomočkov in odpravljanje težav
    • upošteva in uporablja postopke čiščenja slušnih pripomočkov
    • izvaja slušno preverjanje delovanja slušnih pripomočkov
    • odpravlja akustične težave slušnih pripomočkov
    • dodatno prilagaja, glede na spremembe, ob uporabnikovi izgubi sluha ali po potrebi
    • sestavi protokol za sprotno nadaljnjo preverjanje ustreznosti nastavitev slušnih pripomočkov
    • preveri in potrdi fizične in akustične integritete slušnih pripomočkov (uporaba testbox-a)
    • opravi test sluha v prostem polju pri uporabi različnih slušnih pripomočkov
    • seznani uporabnika s pravicami glede vzdrževanja slušnih pripomočkov
    Izvede vzdrževanje slušnega aparata (po izboru komisije):

    • pripravi se na izvedbo naloge
    • vizualno preveri komponente slušnega aparata (ušesni vložek, mikrofoni, predalček za baterije …)
    • preveri delovanje slušnega aparata (poslušanje preko stetoclipa)
    • predstavi morebitne težave pri slušnem aparatu
    • pojasni, kako nastane tovrstna poškodba/napaka na slušnem aparatu
    • predstavi način odprave napake/poškodbe
    Izvede osnovno vzdrževanje slušnega aparata:

    • pripravi se na izvedbo naloge
    • izvede postopek menjave cevke na ušesnem vložku, čiščenje aparata, kontrolo baterije in drugo

    12. Literatura, strokovno gradivo

    VELJAVNI PREDPISI:

    • Pravilnik Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenija o slušnih aparatih
    • Zakon o izenačevanju možnosti invalidov
    • Zakon o uporabi Slovenskega znakovnega jezika
    • Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami
    • Zakon o osebni asistenci

    DRUGO:

    • Avdiometrija, vestibulometrija in avdiološka elektroakustika v vsakdanji praksi; Katedra za otorinolaringologijo Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani, 2022.
    • Mord, B. (2019). Pravice gluhih in naglušnih v Republiki Sloveniji: zbirka zakonov in pravilnikov: znakovni jezik, slušni aparat, slušni vsadki. Ljubljana: Strokovni center Zebra, Zavod za gluhe in naglušne.
    • Pure Tone Audiometry. Recommended Procedure: https://www.thebsa.org.uk/wp-content/uploads/2018/11/OD104-32-Recommended-Procedure-Pure-Tone-Audiometry-August-2018-FINAL-1.pdf
    • Štanta, M. (2013). Naglušni naglušnemu: o sluhu in slušnih aparatih. Nova Gorica: Društvo gluhih in naglušnih Severne Primorske.
    • The Compression Handbook: https://order.starkeypro.com/pdfs/The_Compression_Handbook.pdf



    13. Delovna skupina za pripravo kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti

    • mag. Barbara Velkov, Center RS za poklicno izobraževanje, vodja priprave kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti
    • prof. dr. Saba Battelino, dr. med., Univerzitetni klinični center Ljubljana, Medicinska fakulteta univerza v Ljubljani
    • Roman Demir, Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije, Ljubljana
    • izr. prof. dr. Matjaž Debevc, Univerza v Mariboru, Maribor
    • Marko Štanta, Nacionalni inštitut za javno zdravje, Ljubljana
    • mag. Amelija Mozetič Hussu, prof. def. za osebe z motnjami sluha in govora, Center za komunikacijo, sluh in govor, Portorož
    • Vesna Rugelj, Konfederacija sindikatov Slovenija – PERGAM, Ljubljana
    • Simon Strgar, Skupnost socialnih zavodov Slovenija, Ljubljana