Naziv: |
Koreograf/koreografinja |
Status: |
Objava |
Datum objave sklepa ministra: |
25.4.2014 |
Predhodniki: |
|
Klasius-P16: |
Glasba, ples in uprizoritvene umetnosti (0215) |
Klasius-SRV: |
Podraven 6/1: Izidi, certifikatni sistem NPK (26100) |
Raven kvalifikacije: |
SOK 6, EOK 5 |
1. Ime in koda kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti
Koreograf/koreografinja (6461270011)
2. Potrebna strokovna znanja in spretnosti in posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati oseba, ki želi pridobiti poklicno kvalifikacijo
2.1. Strokovna znanja in spretnosti
Glej poklicni standard Koreograf/koreografinja 64612700 in točko 11 tega kataloga.
2.2. Posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati oseba, ki želi pridobiti poklicno kvalifikacijo
- Vsaj poklicna, srednja splošna ali strokovna izobrazba in
- dokazila o plesnih vlogah pri vsaj petih celovečernih predstavah (dolžina vsaj 30 min) ali štiridesetih plesnih nastopih/tekmovanjih in
- dokazila o plesnih koreografijah pri vsaj petih celovečernih predstavah (dolžina vsaj 30 min) ali štiridesetih plesnih nastopih/tekmovanjih.
3. Povezanost s programi za pridobitev izobrazbe
Poklicne kvalifikacije ni možno pridobiti v programih poklicnega in strokovnega izobraževanja.
4. Načini preverjanja strokovnih znanj in spretnosti
4.1. POTRJEVANJE
V postopku svetovanja kandidat pripravi osebno zbirno mapo, ki jo komisija ovrednoti in prizna vsebine kataloga delno ali v celoti.
Če komisija ne more priznati vseh vsebin kataloga, kandidatu določi naloge za preverjanje.
4.2. NAČIN PREVERJANJA
V postopku svetovanja kandidat pripravi osebno zbirno mapo, ki jo komisija ovrednoti in prizna vsebine kataloga delno ali v celoti.
Če komisija ne more priznati vseh vsebin kataloga, kandidatu določi naloge za preverjanje.
4.2. NAČIN PREVERJANJA
- Praktično preverjanje (koreografiranje) z zagovorom in / ali
- predstavitev in zagovor treh lastnih koreografij ob videoposnetkih, ki jih kandidat prinese na preverjanje (na USB-ključku, CD-ju, DVD-ju, naloži na FTP, youtube, dropbox ...) s skupno dolžino največ 30 min. Pri predstavitvi in zagovoru koreografij upošteva smernice iz točke 11 tega kataloga.
5. Merila preverjanja
- priprava kandidata na delo,
- natančnost in doslednost pri delu,
- poznavanje plesnega in koreografskega področja,
- sposobnost koreografiranja,
- upoštevanje pravil o varnosti in zdravju pri delu.
Izločilna merila:
- ni izločilnih meril.
Kriteriji ocenjevanja sestavin procesa dela:
V spodnjih tabelah so kriteriji ocenjevanja zapisani glede na izbrani način preverjanja, zapisan v točki 4.2. tega kataloga (praktično preverjanje in/ali predstavitev in zagovor).
Področje ocenjevanja | Delež (%) |
1. Praktično preverjanje | 50 |
| |
| |
| |
2. Izdelek (3 lastne koreografije) | 50 |
| |
| |
|
Področje ocenjevanja | Delež (%) |
1. Praktično preverjanje | |
| 10 |
| 70 |
| 20 |
Področje ocenjevanja | Delež (%) |
2. Predstavitev in zagovor treh lastnih koreografij | |
| 10 |
| 20 |
| 70 |
6. Poklic oziroma sklopi zadolžitev v okviru poklica, ki jih je mogoče opravljati po pridobljeni poklicni kvalifikaciji in koda
7. Raven zahtevnosti dela
(VI)
8. Prilagoditve za osebe s posebnimi potrebami
Uporabljajo se naslednje prilagoditve:
Podrobnejši opis prilagoditev je naveden v Pravilniku o načinu izvajanja mature za kandidate s posebnimi potrebami in njegovi prilogi (UL RS 6/2006, 38/2007).
- podaljšanje časa opravljanja storitve,
- prilagoditev prostora in opreme,
- opravljanje izpita s pomočjo pomočnika,
- prilagoditev oblike izpitnega gradiva,
- prilagoditev ocenjevanja.
Podrobnejši opis prilagoditev je naveden v Pravilniku o načinu izvajanja mature za kandidate s posebnimi potrebami in njegovi prilogi (UL RS 6/2006, 38/2007).
9. Materialni in kadrovski pogoji, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci postopkov za ugotavljanje in potrjevanje poklicnih kvalifikacij
9.1. Materialni pogoji
- Dvorana z neloščenim lesenim ladijskim podom ali z drugo ustrezno plesno podlago (vinil ali vinilu podobna tvarina) z možnostjo glasbene spremljave in videoprojekcije;
- velikost dvorane najmanj 90 kvadratnih metrov.
9.2. Kadrovski pogoji
Komisijo sestavljajo trije člani, od katerih ima/imata/je:
- dva vsaj srednješolsko izobrazbo z vsaj 6-letnimi koreografskimi izkušnjami ter izkazanimi referencami delovanja na plesnem področju in
- eden vsaj visokošolsko izobrazbo z vsaj 5-letnimi koreografskimi izkušnjami ter z izkazanimi referencami delovanja na plesnem področju
- vsaj eden od zgornjih treh članov je vpisan v razvid samozaposlenih v kulturi (specializirani poklic koreograf/inja) ali je diplomant/ka plesne akademije.
10. Časovna veljavnost izdanih certifikatov
Ni časovne omejitve
11. Standardi strokovnih znanj in spretnosti
Ključna dela | Znanja in spretnosti | Naloge za preverjanje |
---|---|---|
koreografira |
|
Sestavi koreografijo (po izboru komisije)
Predstavitev koreografij
|
upošteva glasbene, odrske in prostorske zakonitosti |
|
Utemelji koreografijo kot dramaturško zaključeno celoto (predstavitev videoposnetka)
Na dano glasbo sestavi koreografijo (po izboru komisije)
|
spodbuja kreativne in interpretativne sposobnosti plesalcev |
|
Razloži, kako spodbuditi kreativne in interpretativne sposobnosti pri gibanju in izražanju plesalcev
|
vzdržuje telesne sposobnosti plesalcev in preprečuje nastanek morebitnih poškodb plesalcev |
|
Utemelji uporabo telesnih sposobnosti v koreografiji
|
organizira, pripravi in izvaja (plesne) treninge, vaje, nastope in tematske dogodke |
|
Razloži potek projektnega dela
|
vrednoti koreografijo |
|
Ovrednoti koreografijo (po izboru komisije)
|
12. Literatura, strokovno gradivo
- Manocchia, P. Anatomija vadbe, 2011
- Greene Haas, J. Dance Anatomy , 2010
- Thomasen , E., Rist, R.A., Anatomy and kinesiology for ballet teachers, 1996
- Ryman, R. Dictionary of classical ballet terminology, 2007
- Neubauer, H. Ples skozi stoletja,1998
- Ravnikar, B. Kinetografija, 2004
- Otrin, I. Razvoj plesa in baleta,1998
- Sachs, K. Svetovna zgodovina plesa,1997
- Vogelnik, M. Sodobni ples na Slovenskem, 1975
- Kos, N. Ples od kod in kam, 1982
- Mackrell, J. Razumevanje plesa, 2005
- Fonteyn, M. The magic of dance, 1979
- De Wilde, N. Dance history and dance theory, 2003
- Ambrož, T. Svetovni plesni program, 2004
- Zagorc, M. Ples: družabnost, šport, umetnost, 2001
- Teržan, U. Sodobni ples v Sloveniji, 2003
- Brecht, B. Umetnikova pot, 2001
- Laban, R. Mojstrstvo gibanja,2002
- Duncan, Isadora. Moje življenje,
- Nurejev, Rudolf: Plesalec,
- Osborne, H. “What Is a Work of Art?”, v J. W. Bender and G. Blocker
- (ur.), Contemporary Philosophy of Art,1993
- Danto, A. “The Appreciation and Interpretation of Works of Art”, v The Philosophical Disenfranchisement of Art, 1986
- Novitz, D. “Messages ‘In’ and ‘Through’ Art”, v S. Davies (ur.), Art and
- Its Messages, 1997
- Beardsley, M. Asthetics, Indianapolis: Hackett, 1981
- Wollheim, R. Art and its Objects, 1980
- Kante, B. Filozofija umetnosti, 2001
- Kaplan, R. Rhythm Training for Dancers, 2002
- Laban, R. Mojstrstvo gibanja, 2002
- Newlove, J., Dalby, J. Laban for All, 2003
- Berardi GM. Finding Balance: Fitness, Training, and Health for a Lifetime in Dance, 2005
- Franklin, E. Conditioning for Dance, 2004
- Zagorc M., Jarc Šifraf, T. Model športnikove priprave v plesu, 2003
- Reeves, J. Dance Improvisations: Warm-Ups, Games and Choreographic Tasks, 2011
- Cooper Albright, A. Choreographing Difference: The Body and Identity in Contemporary Dance
- Andrews, M., Scott, C. B.,The Bartenieff fundamentals (tm) mobilizing the dancers resources, 1986
- Body Movement: Coping with the Environment, Irmgare Bartenieff, 1980
- Akademija za ples, Učni načrt Osnove glasbe I, II, 2009
- Akademija za ples Učni načrt Osnove koreologije, 2009
- Akademija za ples, Učni načrt Osnove odrske tehnologije, 2011
- Akademija za ples Učni načrt Preventivna medicina plesa, 2009
- Akademija za ples, Učni načrt Organizacija in management v kulturi, 2011
- Hrvatin, Emil (zbral in uredil). 2001. Teorije sodobnega plesa: Maska.
- Kamnikar, Gregor. 2012. Zmes za ples: JSKD
- Mackrell, Judith. 2005. Razumevanje plesa: Forma 7.
- Burrows, Jonathan. 2011. Koreografov priročnik: JSKD in Maska
- Franko, Mark. 2006. Plesati modernizem/Uprizarjati politiko: En – Knap
- Berger, John. 2008. Načini gledanja: Emanat
- Vogelnik, M., 1994, Tehnike gibanja v plesu
- Leksikoni Cankarjeve Založbe, 1990, Ples
13. Delovna skupina za pripravo kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti
- Nina Meško, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti
- Branko Padjan, Plesna šola Rolly
- Mojca Robič, Plesna šola Spin
- Mirjana Šrot, SNG Maribor
- Valerija Rahle, plesalka in koreografinja
- Barbara Močan, Akademija za ples
- mag. Barbara Velkov Rozman, Center RS za poklicno izobraževanje (CPI)